الخميس، 8 أكتوبر 2020

الي غائبي 
يا غايبه عني وعايشه جوايا
ياريتك ياغاليه سامعاني
 ياحته من قلبي ساكنه جوايا واستكترتها الدنيا عليا 
اشكي لمين همي وانا
من بعدك فى الدنيابعاني
وبقيت تايه وقلت الاقي ونيس في الدنيا لحين لقانا
لقيت الحزن طايلني والهم راكبني
غريب في دنيا ضاع فيها الحب والامان 
محتاج لحضنك ولعنيكي ترعانى
ياريتك ياغاليه سامعاني
فى كل لحظه من عمري بتمر 
بكتبلك بدموع عنيا  واناديلك ياروح الروح
وعمري مانسيتك ياضي العين
و في كل صلاه بترحم
على روحك وبدعيلك
عايش يتيم من غيرك
 بقول الاه
ولا يعلم بحالي غير الله 
ولو بإيديه يا حبيبتي
اسيب الدنيا واجيلك 
تبقي الفرحه مش سايعاني
بقيت تايه 
فى وسط اللمه ومحدش داري بيا 
محتاج لعنيكي ترعاني
وياريتك ياغاليه سامعاني
فراقك مر والدنيا من غيرك صعبه
ماتت الفرحه في قلوبنا وراحت البسمه من شفايفنا 
جريت ع الفرح لما الحزن غطاني 
بموت والله وانتي بعيده
وبتموت كل فرحه 
ولا بعدك هياجي الفرح 
ولا السعد طايلني
واقولك ايه وحشتيني 
ياضي العين
بقيت تايه وسط اللمه من غيرك
غريب في دنيتي اللي طال الليل فيها 
اناجي الليل وصورتك في خيالي مامفارقاني 
واتمنيت من الله اللقا بيك
ولكن وعد ومكتوب اعيش الحزن والاسي 
واهي ايام وبتعدي واللقا حتما مكتوب
    الي الراحله زوجتي
بقلمي/رشدي مصطفي الأسواني

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

مدينة الحب.. .................. مدينة محاطة بسياج  من وردات الياسمين رائحة ذكية تنشر شذاها  بعبق الرياحين  وجوه مبتسمة ليست بعابسة  وأيادي ت...